Het is weer september, vakanties zitten erop, komkommertijd is voorbij. Yes! We kunnen weer aan de slag’. Als jij werkt aan de SEO van jouw website, en dit zijn jouw gedachten, dan heb je zojuist een enorme kans laten liggen! Dit artikel vertelt alles over seasonal SEO. Want hoewel de... read more →
sep
17
aug
27
Kun jij voorstellen dat je een week zonder internet moet doen? Of zonder je smartphone of tablet? Voor sommigen zal dit geen probleem zijn, eerder een verademing. Voor anderen is een uur niet kijken op je telefoon al niet te doen. Het laat maar zien hoe internet en alle technologie eromheen een... read more →
sep
19
Google AdWords krijgt een aantal nieuwe features, zoals bodaanpassingen voor telefoongesprekken en de verdubbeling van het aantal sitelinks op mobiele devices. Met deze nieuwe ontwikkelingen ben jij als marketeer in staat je advertenties nóg relevanter te maken. Ik zet in dit artikel de veranderingen en voordelen voor je op een... read more →
sep
06
Al jarenlang staat KLM bekend als koploper van diensten en campagnes op het gebied van social media en messaging. Deze koplopersrol wordt weer bevestigd. KLM is de eerste airline en een van de eerste bedrijven in de wereld met een zakelijk geverifieerd Whatsapp-account. Naar de mogelijkheid van een officieel WhatsApp-bedrijfsaccount en een... read more →
sep
05
Nu de metamorfose van de LinkedIn user interface grotendeels achter de rug lijkt, vinden wij het een mooi moment om de belangrijkste specificaties op een rij te zetten. Denk aan de juiste formaten voor afbeeldingen, het aantal karakters voor tekstvelden en meer. In onderstaande infographic aandacht voor drie veelgebruikte onderdelen... read more →
sep
05
Stel, je loopt door een winkelstraat met voor jou onbekende winkels. Hoe kies je dan welke je binnengaat? Een aantrekkelijke voorgevel kan ervoor zorgen dat die ene winkel er tussen alle andere uitspringt. De naam op de gevel en uitstraling van de etalage kunnen je ertoe verleiden om niet door... read more →
sep
04
Zou het niet geweldig zijn als je tijdens het creatieproces van marketinguitingen al weet hoe sterk een concept gaat scoren in de praktijk? En waardoor dat komt? In dit artikel leg ik uit hoe je kunt toewerken naar een fact based-ontwikkelingsproces, resulterend in blije consumenten en meer conversie. Laten we bij... read more →
jan
31
Socialmedia-kanalen zijn een grote pijler in de marketingstrategie van de filmindustrie geworden. Maar hoe gebruik je social media als een verlengstuk van je film en wat zijn de trends? En wat kun je hier als marketeer en communicatieprofessional van leren? Denk hierbij aan teasen en het werken met influencers. Wat... read more →
mrt
07
Samen met je collega’s de customer journey uittekenen, een vergadering ter plekke laten samenvatten door een designer, in één dag met het managementteam een animatie maken - visualiseren in co-creatie wordt ook op de werkvloer steeds populairder. Maar waarom zijn organisaties hierbij gebaat? Welk probleem lost samen visualiseren op? Wie... read more →
mrt
07
Het internet versmelt steeds meer met de fysieke en zelfs de biologische wereld. Er ontstaat een ‘buitenweb’ of 'outerweb'. Dat is zowel hoopvol als angstwekkend, vandaar dat ik de komende periode een flinke dosis fascinerende vergezichten ga bespreken. Laat ik beginnen bij het begin. De komende periode zal ik, speciaal voor... read more →